بلاگ ستاره

نشر دانش،انتقال تجربه،بیان دیدگاه و اطلاع رسانی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

چگونه بدون مدرک از علوم رایانه کسب درآمد کنیم؟

بسمه تعالی

 

علوم رایانه به طور کلی به دو دسته نرم افزار و سخت افزار تقسیم می شوند که با همین عناوین نیز گرایش هایی در مقطع کارشناسی وجود دارد

 

شما با توجه به شرایط خودتان می توانید یکی از این رشته ها را بدون مدرک یاد بگیرید و به کسب در آمدی متناسب به تلاش و کوششتان به دست بیاورید:

رشته هایی که نیاز به یاد گیری زیادی  دارند:

برنامه نویسی سایت و برنامه (ترجیحا سایت)، کار با سرور وشبکه ، تعمیر نرم افزاری کامیپوتر،کار های گرافیکی و خدماتی (تایپ و کپی و ...)، و...

 

رشته هایی که به سرمایه نیاز دارند:


فروش و نمایندگی قطعات کامپیوتر، لپ تاپ ،لوازم جانبی و فروش سی دی و نرم افزار و نمایندگی شرکت های پخش و ثبت شرکت ISP و فروش اینترنت ،تاسیس و مدیرت کافی نت و گیم نت

موفق و موید باشید

در پناه حق

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

تعلیم و تعلّم الزامى است

قال امیر المومنین مولای متقیان ، على  (علیه السلام):

«ما اَخَذَ اللهُ عَلى اَهْلِ الْجَهْلِ اَنْ یَتَعَلَّمُوا، حَتّى اَخَذَ عَلى اَهْلِ الْعِلْمِ اَنْ یُعَلِّمُوا»;
«خداوند از جاهلان و افراد نادان پیمان یادگیرى نگرفت، مگر آن دم که از دانایان و دانشمندان پیمان گرفت که آن ها را تعلیم دهند»(1)
.

شرح و تفسیر

دو برنامه مهمّ و مسلّم در اسلام وجود دارد که اجراى آن ضامن سلامت جامعه و سعادت مردم در دنیا و آخرت در تمام جهات زندگى است. آن دو عبارتند از:

1ـ ارشاد ناآگاهان 2ـ امر به معروف و نهى از منکر.


تفاوت این دو در این است که در اوّلى شخصى که مرتکب خلاف مى شود نمى داند و تخلّف مى کند، بر اثر جهل و ناآگاهى دست به کار خلاف مى زند; ولى در دومى دانسته مرتکب خلاف و منکر مى شود و یا از انجام معروف دست مى کشد.
بدون شک پیاده کردن این دو برنامه اساسى و مهمّ، که از وظایف انبیا و اولیا بلکه به اعتبارى از وظایف خداوند است، ثمرات و آثار بزرگى به دنبال خواهد داشت و جامعه را احیاء و زنده مى کند. مبلّغان دینى و کسانى که عهده دار هدایت مردم هستند نباید از هیچ یک از این دو برنامه غافل شوند و هر کدام را با شرایط و ویژگى هاى خاصّ خود انجام دهند.
نکته جالبى که از حدیث فوق استفاده مى شود این که به همان نسبت که نادانان و ناآگاهان در برابر اعمال خویش مسؤولند و باید به دنبال فراگیرى علم بروند، دانشمندان و دانایان نیز در برابر اعمال آن ها مسؤولند، بلکه شاید مسؤولیّت آن ها بیش تر باشد! بدین جهت خداوند از نادانان پیمان تعلیم گرفتن و از دانایان پیمان تعلیم دادن گرفته است

1. نهج البلاغه، کلمات قصار، شماره 478.

منبع: ;کتاب 110 سرمشق از سخنان حضرت على (ع)

موافقین ۰ مخالفین ۰

دیدگاه هایی در مورد نحوه یادگیری علوم

به نام عالم عالم


مرغابی می گوید مرا بنگرید که توانایی شنا در آّب و پرواز در آسمان را دارم
 این خوب نیست زیرا این پرنده با اینکه دو کار می کند ولی در هیچ کدام حرفه ای یا به عبارت دیگر زبانزد نیست مثل عقاب که به سلطان آسمان  و شیر که به سلطان جنگل بودن معروف است
مفهوم این داستان برای محصلین عزیز یعنی:
یک دکترا از یک رشته بهتر از دو لیسانس از دو رشته

و اما نظر و خاظره من:

من در راهنمایی و درس زبان انگلیسی  معلمی داشتم که دو عدد مدرک فوق لیسانس ادبیات فارسی و انگلیسی داشت
خوب همانطور میدانید هر کسی به این موففقیت نمی رسد و آن کس باید ویژگی هایی داشته باشد که من چندین ویژگی های معلم خودم را می گویم

ایشان چهره ای خندان و شاد داشتند که همیشه برای ما قصه ، لطیفه و ... در زمان اوقات فراغت تعریف میکردند
دارای سنی حدود سی و اندی  سال که فکر کنم از اول 7 سالگی تا ان وقت همیشه محصل بوده اند
دارای نظم همیشگی در کلاس
نماز اول وقت
پشتکار قوی در کارها
متواضع
خلاق
و ده ها صفت خوب دیگر

ایشان یکبار و آن هم در سال سوم به ما گفتند یک نصیحتی به شما می کنم که می دانم انجام نمی دهید، اگر خداوند در وجود شما به طور مثال تا اندازه لیسانس برق الکرونیک استعداد قرار داده است شما با نماز اول وقت می توانید آن را به فوق لیسانس برسانید

و ایشان در کنکور رتبه دو رقمی بدست آورده اند ودر پاسخ سئوالی در مورد انتخاب رشته انگلیسی و انتخاب نکردن رشته پر درآمد حقوق گفتند علاقه ای نداشتم

و نکته ی آخر ما بعد از 1.5 سال فهمیدیم که یکی از شاگردان خواهر زاده اش است که این بیانگر عدم پارتی بازی در نحوه صدا زدن و برخورد ایشان با خویشاوندان و عدالت ایشان در کلاس است

و نظرم

به نظرم انسان بایدعلم را اینگونه  یاد بگیرد

1-رشته ای که علاقه دارد به صورت تخصصی و تا جایی می تواند و میخواهد و نیاز است
2-دانستن علوم عمومی از تمامی رشته ها تا جایی که نیاز دارد و خواهد داشت

 

 

موفق و موید باشید

در پناه حق

موافقین ۱ مخالفین ۰